سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

تا حالا شده در خانه‌ای زندگی کنید که زنگ در اصلی خانه خراب است؟ هرکسی پشت در این خانه می‌آید چند بار دکمه زنگ را می‌زند و وقتی کسی جواب نمی‌دهد شروع می‌کند به کوبیدن در. شما که صاحب خانه هستید هربار که کسی در می‌زند تا در را باز نکنید نمی‌دانید چه کسی پشت در است و هربار پایین رفتن از پله‌ها و باز کردن در و دوباره برگشتن خودش به تنهایی کار سختی است. حالا تصور کنید در یک خانه بدون دربازکن تصویری و پر رفت و آمد که چند در ورودی دارد روزی ده‌ها بار در بزنند! وبسایت بدون گوگل تگ منیجر همین قدر اعصاب خورد کن، خسته کننده و عذاب آور است.

در عوض یک دربازکن تصویری تمام مشکلات را حل می‌کند و چه عالی می‌شود به افراد مورد اعتماد خود کلید هم بدهید تا خودشان در را باز کنند.

تگ منیجر هیچ ربطی به درِ خانه یا امنیت ورود و خروج وبسایت‌ها ندارد اما استفاده از آن به همان اندازۀ وجود یک دربازکن تصویری پیشرفته شما را راحت می‌کند.

اما این که تگ منیجر (Google tag manager) چیست و دقیقاً چه کارهایی را می‌توان با آن آسان‌تر انجام داد سوالی است که در ادامه می‌خواهیم به جوابش برسیم.

گوگل تگ منیجر به زبان ساده ابزار واسطه‌ای است برای مدیریت تگ‌ها. تگ‌ تکه کدی است که از آن برای جمع‌آوری اطلاعات یا انجام کارهایی خاص در وبسایت و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود.

قبلاً تگ‌های مورد نیاز را تک به تک به صورت مستقیم و با برنامه‌نویسی ایجاد می‌کردند. با گوگل تگ منیجر نیازی به برنامه‌نویسی ندارید و استفاده از ده‌ها تگ برای هر ابزار ضرورتی ندارد.

شاید این توضیح ساده هنوز برای شما مبهم باشد. این که تگ یعنی چه و تگ منیجر چه مزیت‌های دیگری دارد را در ادامه توضیح دادیم.

 

ادامه مطلب ...

دوره دیجیتال مارکتینگ و سئو کلید پیشرفت در دنیای اینترنت

به نقل از تک استاد:

امروزه اینترنت تحولی عظیم در کسب و کارها به وجود آورده است. فروش راحت‌تر و سریع‌تر شده و همۀ مردم در تمام نقاط جهان می‌توانند با وصل‌شدن به اینترنت راحت جستوجو کنند و هرچیزی خواستند تنها با یک کلیک خریداری کنند. اما همه کسب و کارها نمی‌توانند فروش عالی و یکسان داشته باشند زیرا دنیای اینترنت، دنیای رقابت است و هرکس بتواند در این رقابت پیروز شود می‌تواند فروش خوبی داشته باشد و دیده شود. برای دیده شدن باید سئو سایت خود را بهبود بخشید. سئو مجموعه فاکتورهایی است که اگر از آن پیروی کنید می‌توانید محبوب گوگل شوید و در نتیجه بهترین جایگاه نصیب شما خواهد شد. برای یادگیری سئو و آشنایی با فاکتورهای گوگل می‌توانید در دوره سئو نداخالقی شرکت کنید. در این دوره صفر تا صد سئو به شما آموزش داده می‌شود و شما می‌توانید پس از سپری کردن این دوره سایت خود را سئو کنید.

 

ادامه مطلب ...

گوگل آنالیتیکس چیست؛ راهنمای کامل استفاده از آنالیتیکس برای افراد مبتدی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، ابزار تحلیل‌گر شرکت گوگل است که در بین کاربران ایرانی به نام‌های گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز هم شناخته می‌شود (بله! این فارسی‌زبانان دوست‌داشتنی!).

از قدیم گفته‌اند چیزی که اندازه‌گیری و کنترل نشود، بهبود پیدا نمی‌کند، گوگل آنالیتیکس هم برای رصد کردن وبسایت طراحی شده تا با داده‌ها و گزارشات آن وبسایت خود را بهینه کنید.

اما چیز دیگری که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار لازم برای صاحب هر وب‌سایت (یا اپلیکیشن گوشی) تبدیل کرده این است که استفاده از آن هم رایگان و هم بسیار راحت است. آنقدر ساده که حتی کاربران ایرانی که به زبان انگلیسی تسلط چندانی هم ندارند، می‌توانند با مطالعه یک آموزش ساده (همچون این آموزش) از آن استفاده نمایند.

با این وجود، به دلیل نامعلومی هنوز هم بسیاری از وب‌سایت‌های فارسی از این تحلیل‌گر (یا سایر تحلیل‌گرها) استفاده نمی‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم بگوییم که گوگل آنالیتیکس چیست چرا اینقدر مهم و واجب است و طریقۀ کار با این ابزار را از پایه به شما آموزش بدهیم و در مورد اطلاعات تحلیلی مختلفی که در اختیار شما می‌گذارد، صحبت نماییم. پس در صورتی که اصلاً با گوگل آنالیز آشنایی ندارید و هیچوقت از آن برای تحلیل وب‌سایت خود استفاده نکرده‌اید، یا در صورتی که آن را نصب دارید ولی تا به حال سراغش نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید و نگذارید این فرصت استثنایی برای پیشرفت وب سایت شما از دست برود.

  ادامه مطلب ...