سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

تاریخچه سئو

مدیران وب و ارائه دهندگان محتوا از اواسط دهه 1990 شروع به بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو کردند. در ابتدا ، همه مدیران وب فقط باید آدرس یک صفحه یا URL را به موتورهای مختلف ارسال کنند که یک خزنده وب را برای خزیدن آن صفحه بفرستد ، پیوندهایی به سایر صفحات از آن استخراج کند و اطلاعات موجود در صفحه را برای نمایه سازی بازگرداند. این فرآیند شامل یک عنکبوت موتور جستجو برای بارگیری یک صفحه و ذخیره آن در سرور خود موتور جستجو است. برنامه دوم که به عنوان ایندکس شناخته می شود ، اطلاعات مربوط به صفحه مانند کلماتی را که در آن قرار دارد ، محل قرارگیری آنها و هر وزنی برای کلمات خاص و همچنین کلیه پیوندهای صفحه را استخراج می کند. سپس تمام این اطلاعات در یک برنامه ریز برای خزیدن در تاریخ بعدی قرار می گیرد.

   

صاحبان وب سایت ارزش یک رتبه بالا و قابل مشاهده بودن در نتایج موتور جستجو را تشخیص دادند، فرصتی را برای هر دو متخصص SEO کلاه سفید و کلاه سیاه ایجاد کردند. به گفته دنی سالیوان ، تحلیلگر صنعت ، عبارَت "بهینه سازی موتور جستجو" احتمالاً در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت. سالیوان اعتبار Bruce Clay را به عنوان یکی از اولین افرادی که این اصطلاح را رواج داد ، عنوان کرد. در تاریخ 2 مه 2007 ، جیسون گمبرت با متقاعد کردن دفتر علائم تجاری در آریزونا  سعی کرد که اصطلاح تجاری SEO را به علامت تجاری برساند که سئو SEO "روشی" است که شامل دستکاری در کلمات کلیدی است و نه "سرویس بازاریابی".

 

نسخه های اولیه الگوریتم های جستجو به اطلاعات ارائه شده توسط وب مستر مانند کلمه کلیدی متا تگ یا پرونده های فهرست در موتورهایی مانند ALIWEB متکی بودند. برچسب های متا راهنمای محتوای هر صفحه است. به نظر می رسد استفاده از فراداده برای فهرست بندی صفحات کمتر از قبل قابل اطمینان است ، زیرا انتخاب کلمات کلیدی توسط مدیر وب سایت در برچسب متا به طور بالقوه می تواند نمایش نادرستی از محتوای واقعی سایت باشد. داده های نادرست ، ناقص و ناسازگار در برچسب های متا می تواند باعث شود و صفحات برای جستجوهای بی ربط رتبه بندی شوند. ارائه دهندگان محتوای وب همچنین برخی از ویژگی ها را در منبع HTML یک صفحه دستکاری می کنند تا بتوانند رتبه بندی خوبی در موتورهای جستجو به دست آورند. تا سال 1997 ، طراحان موتور جستجو فهمیدند که مدیران وب در حال تلاش برای رتبه بندی خوب در موتور جستجوی خود هستند ، و حتی برخی از مدیران وب با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی بیش از حد یا بی ربط ، رتبه خود را در نتایج جستجو دستکاری می کنند. موتورهای جستجوی اولیه ، مانند Altavista و Infoseek ، الگوریتم های خود را تنظیم کردند تا از دستکاری رتبه بندی توسط مدیران وب جلوگیری کنند.

 

موتورهای جستجوی اولیه با تکیه زیاد بر عواملی مانند تراکم کلمات کلیدی که منحصراً تحت کنترل مدیر وب سایت بودند ، از سو استفاده و دستکاری در رتبه بندی رنج می بردند. برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود ، موتورهای جستجو باید سازگار شوند تا اطمینان حاصل کنند که صفحات نتایج آنها مرتبط ترین نتایج جستجو را نشان می دهد. از آنجا که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو توسط توانایی آن در تولید مناسب ترین نتایج برای هر جستجوی مشخص تعیین می شود ، نتایج جستجوی بی کیفیت یا بی ربط می تواند کاربران را به یافتن سایر منابع جستجو سوق دهد. موتورهای جستجو با در نظر گرفتن فاکتورهای اضافی که دستکاری برای مدیران سایتها دشوارتر بود، با توسعه الگوریتمهای رتبه بندی پیچیده تر ، به آنها پاسخ دادند.

 

برخی از موتورهای جستجو با صنعت SEO نیز ارتباط برقرار کرده اند و به طور مکرر حامیان مالی و میهمانان کنفرانس ها ، گفتگوی اینترنتی و سمینارهای سئو هستند. موتورهای جستجوی اصلی اطلاعات و رهنمودهایی را برای کمک به بهینه سازی وب سایت ارائه می دهند. Google یک برنامه Sitemaps دارد که به مدیران وب کمک می کند بفهمند آیا گوگل مشکلی در نمایه سازی وب سایت خود دارد یا خیر و همچنین داده های مربوط به ترافیک Google به وب سایت را فراهم می کند.

 

از این پس بود که الگوریتم های مختلف برای جلوگیری از نشان دادن نتایج نا مرتبط برای کمک به موتور های جستجو وارد شدند.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد