سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید همان شاخه از SEO است که امروزه شاهد هستیم بیشتر وبمسترها، استراتژی هایشان را بر اساس تکنیک های آن می چینند.

اگر شما نیز قصد بهینه سازی وب سایت خود را داشته اما نمی دانید که باید چه کاری را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را با دقت هرچه تمام مطالعه کنید تا در آینده در چیدن استراتژی های خود دچار مشکلات اساسی نشوید.

در صورتی که در این مرحله از بهینه سازی وب سایت خود دچار مشکل شوید، شکی نیست که در آینده ای نه چندان دور، وب سایت شما دیگر در SERP ها نمایش داده نمی شود.

سئو کلاه سفید یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت می باشد. اگر بتوانید از تکنیک های کلاه سفید به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده کنید، مطمئنا می توانید کسب و کار خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید. در این مقاله تمامی نکات مربوط به سئو کلاه سفید را از صفر تا صد مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سئو کلاه سفید یا White-Hat SEO چیست؟
اینکه شما به خوبی بدانید ماهیت سئو کلاه سفید چیست، اهمیت بسیار زیادی برای مراحل بعدی دارد. بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به آن دسته از فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از روش های قانونمند سعی می کند که صفحات سایت را در SERP ها بالا بیاورد. بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید مناسب ترین گزینه برای کسب رنک های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد. White hat SEO در حقیقت بدون اینکه قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا بگذارد، سایت شما را به بهترین شکل ممکن به صفحه اول صفحات نتایج جستجو می رساند.

البته این روشی نیست که همیشه در روند بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گفته است. گوگل اعلام کرده است که در سال های قبل، صاحبان وب سایت های می توانستند که با استفاده از تکنیک هایی که مطابق با قواعد گوگل نبودند، رتبه خوبی را به دست بیاورند.

اهمیت بهینه سازی سایت با اصول کلاه سفید
پیاده سازی تکنیک های سئو کلاه سیاه خطر و ریسک بسیار بالایی دارد؛ حتی اگر شما به خوبی بدانید که از چه استراتژی هایی باید در روند کاری خود استفاده کنید. در سال های گذشته صاحبان وب سایت ها استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید را مناسب  برای رتبه بندی صفحات خود نمی دانستند؛ چراکه زمان بسیار زیادی لازم بود تا به نتیجه دلخواهشان دست پیدا کنند.

اما در حال حاضر شما می توانید روش هایی را مورد استفاده قرار دهید که سرعت کارتان را به شدت افزایش داده و نیاز شما به پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه را به طور کلی از بین می برند. در این مقاله سعی می کنیم که این ترفندها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مزیت دیگری که بهینه سازی سایت در قالب کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه دارد، این است که بهبود رتبه سایت شما را به طور قطعی تضمین می کند؛ در حالی که سئو کلاه سیاه این قطعیت در افزایش رنک سایت را به هیچ وجه ندارد. موتورهای جستجو به طور کلی به شکل راحت تری می توانند ترفندهای دور زدنی که در سئو کلاه سیاه وجود دارد را شناسایی کنند.

بخش اعظمی از آنالیزهایی که گوگل برای ارزیابی صفحات نتایج جستجوی خود از آن استفاده می کند، به صورت خودکار انجام می شود. اگر گوگل متوجه شود که شما در روند فعالیت های خود از اصولی استفاده می کنید که قصد دور زدن الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو را دارند، قطعا وب سایت شما را جریمه خواهد کرد. گوگل این کار را با استفاده از ابزارهای داخلی خود انجام می دهد. به عنوان مثال گوگل به راحتی می تواند با استفاده از ابزارهای خود محتواهایی که بر اساس Black hat SEO تولید شده اند را تشخیص دهد. آن دسته از سئوکارانی که اعتقاد به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه دارند، باید مراقب شناسایی شدن استراتژی هایشان توسط گوگل باشند.

نکته ای که وجود دارد این است که وقتی می توان از استراتژی ها و تکنیک های بهینه سازی سایت در نوع کلاه سفید استفاده کرد که مورد پسند گوگل نیز بوده و نتیجه گیری با سرعت بالایی هم دارد، چرا از بهینه سازی کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنیم؟

حال که متوجه شدید که اهمیت و ماهیت سئو کلاه سفید چیست وقت آن است که بهترین روش هایی که در این زمینه وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید را برای شما معرفی کرده و هر کدام از آن ها را جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

تکنیک های برتر سئو کلاه سفید
نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید بدانید تکنیک های بهینه سازی کلاه سفید دقیقا چه کاری انجام داده و اینکه چگونه می توان آن ها را در کنار هم به کار برد تا سرعت بهبود رنک سایت افزایش خوبی داشته باشد.

اولویت بندی کیفیت محتوا
همانطور که می دانید، محتوا یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های سئو سایت به شمار می رود. برای موتورهای جستجو از جمله گوگل، اهمیت زیادی دارد که صفحات سایت شما دارای محتواهای باکیفیتی باشند و بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. اهمیت محتوا در سیستم رتبه بندی گوگل به مرور زمان در حال افزایش است.

تولید محتوایی که ارزش بالایی داشته باشد، نیازمند به کارگیری اصول آموزش تولید محتوا است. طبیعتا این مورد امری ساده نبوده و نیاز به تلاش فراوان و آموزش های زیادی دارد. گوگل فاکتورهای زیر را در خصوص محتوای سایت های مختلف، مورد بررسی قرار می دهد:

طول متن
عنوان مقاله
چگونگی توزیع کلمات کلیدی
لینک های داخلی و انکسر تکست ها
قدمت محتوا
یکی از مهمترین تکنیک های کلاه سفید در مورد تولید محتوا این است که اطمینان حاصل کنید که محتوایی طولانی، مرتبط و دارای منابع معتبر داشته باشید. هر زمان که قصد تولید محتوا داشتید، باید مطمئن شوید که اطلاعات شما حداقل در حد 1000 کلمه باشد. گوگل برای این دسته از محتواها، ارزش بالایی در نظر می گیرد.

جذاب و معتبر بودن محتوا یکی دیگر از تکنیک های کلاه سفید می باشد. اگر بتوانید محتوایی جذاب تولید کنید، قطعا در امر به شما در جذب لینک برای سایتتان کمک زیادی خواهد کرد. شما باید تمرکز خود را بر روی آن دسته از محتواهایی بگذارید که با زمان حال، ارتباط خوبی داشته باشند. با این حال، حتی بهترین محتواها هم ممکن است که چندین ماه طول بکشد تا رتبه خوبی در SERP ها کسب کنند.

رضایت کاربر
با بررسی دوره های مختلف، آموزش سئو کلاه سفید، به این نکته می رسیم که رضایت کاربر باید یکی از اهداف اصلی شما باشد. گوگل تمامی این سخت گیری ها و فاکتورهای رتبه بندی را به این دلیل به کار گرفته است که بتواند بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش در بیاورد.

برای موفقیت در این زمینه قبل از هر چیزی باید بدانید که user intent یا همان هدف کاربر به چه صورت است. طبیعتا اگر شما بدانید که کاربران به چه علت به سایت شما می آیند و بیشتر تمایل دارند که چهه مطالبی را در صفحات شما مشاهده کنند، می توانید عملکرد خود را مطابق با هدف کاربر بهبود داده و به دنبال آن رتبه سایت خود را در بین رنک های برتر گوگل قرار دهید.

تمرکز بر mobile-friendly بودن صفحات سایت
بر اساس نکات آموزش سئو کلاه سفید، اگر صفحات سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه نکرده اید، از رقبایتان به شدت عقب مانده اید. گوگل برای اولین در سال 2016 تاکید خود بر بهینه بودن سایت برای تلفن های همراه را به صورت رسمی اعلام کرد.

به این صورت که کاربران باید بتوانند که همان محتوایی که در دسکتاپ خود مشاهده می کنند را بتوانند به همان کیفیت در تلفن های همراه خود نیز داشته باشند. از آن جایی که به مرور زمان، کاربران تلفن های همراه بیشتر می شود، تمرکز بر روی این تکنیک کلاه سفید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پیاده سازی استراتژی های سئو محلی
با بررسی بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید، متوجه می شویم که پرداختن صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی به سئو محلی، می تواند اعتبار آن ها را شدیدا تقویت کند. گوگل اعلام کرده است که حدود 82 درصد از خریدهای مشتریان در اینترنت، با استفاده از بخش فروشگاه هایی که در نزدیک کاربر وجود دارد، انجام می شود.

اگر در گوگل در مورد فروش یک محصول جستجو کنید، یک باکس از لیست فروشگاه های نزدیک شما نشان داده می شود. حال اینکه شما بتوانید برند خود را در این قسمت، ثبت کنید، نیازمند پیاده سازی ترفندها و روش های کارآمد بهبود سئو محلی وب سایت خود استفاده کنید.

تجربه کاربری را در اولویت خود قرار دهید
بهبود وضعیت تجربه کاربری (UX) یکی از مزیت هایی است که سئو کلاه سفید نسبت به سئو کلاه سیاه در این چند سال داشته است. اکنون گوگل با استفاده از فاکتورهای بسیار زیادی تشخیص می دهد که یک وب سایت تا چه حدی یک تجربه کاربری مناسب را توانسته است ایجاد کند. این تکنیک یکی از مهمترین بخش های آموزش بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به شمار می رود.

در گذشته، نرخ پرش سایت عاملی بود که به راحتی مشخص می کرد که یک سایت تجربه کاربری خوبی را ایجاد نکرده است و آن را در اولویت های خود قرار نداده است. البته بعدها مشخص شد که نرخ پرش یک شاخص دقیق برای سنجش چگونگی تجربه کاربری نیست؛ چراکه کاربر هنوز درگیر با وب سایت نشده و در نتیجه تحلیلی در این زمینه نمی شود انجام داد.

بهبود UX در گذشته سخت تر بود؛ زیرا افراد باید تمامی قسمت های وب سایت خود را سئو می کردند. با این حال، برای داشتن عملکردی بهتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که از آموزش تجربه کاربری UX نیوسئو استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد