سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

سئو سفید

سئو چیست؟ چطور به یک سئو کار تبدی بشیم و چطور بتوانیم پروژه های خود را مدیریت کنیم

لینک سازی داخلی

لینک‌ داخلی چیست؟

لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که به صفحات هم‌دامنه با خودشان اشاره دارند. لینک ‌سازی داخلی یعنی از متنی داخل سایت به یک بخش دیگر در همان سایت لینک بدهیم. آن بخش می‌تواند یک صفحه، نوشته و یا تصویر باشد.

صفحه‌ای که از آن لینک داده می‌شود با صفحه‌ای که به آن لینک داده می‌شود دارای دامنه یکسان هستند و روی یک وبسایت قرار دارند. لینک‌های داخلی با لینک‌های خارجی متفاوت هستند. چرا که لینک‌های خارجی به صفحاتی در سایر دامنه‌ها (سایت های دیگر) اشاره دارند.

لینک‌ سازی داخلی ارزش وقت گزاشتن را دارد؟

لینک ‌سازی داخلی به گوگل کمک می‌کند که تمام صفحات داخل سایت شما را بیابد، ایندکس کند و محتوای آنرا درک کند. درصورت داشتن استراتژی برای استفاده از آن‌ها، می‌توانند اعتبار و رتبه صفحات را بالا ببرند. بطور خلاصه لینک‌ بیلدینگ برای هر سایتی، یک نکته کلیدی در گرفتن رتبه‌ در گوگل محسوب می‌شود.

استراتژی لینک سازی داخلی – قبل از شروع

قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید باید حتما استراتژی درست و نقشه راه را بدانید، نه اینکه هر چند وقت یکبار مسیر خود را عوض کنید. توجه داشته باشید استراتژی با تکنیک تفاوت دارند:

استراتژی = نقشه کلی و جامع

تکنیک = نحوه پیاده سازی و اجرا

تعیین استراتژی می‌تواند بسیار سخت و سرنوشت ساز باشد. برای تعیین یک نقشه راه جامع حتما قبل از شروع بخش‌های وب سایت خود را مشخص کنید. منظور از بخش‌ها دسته‌بندی، منوها، صفحات، پست‌ها و… هستند. این بخش‌ها را چندین بار مرور کنید تا بفهمید که چه چیزی در کجا باید باشد. و چه بخشی باید برای چه کلمه کلیدی استفاده شود.

به طور مثال: بارها مشاهده شده که وب سایتی برای کلمات کلیدی “سئو” و “بهینه سازی موتور جستجو” به دو صفحه متفاوت لینک سازی داخلی را انجام داده. این‌کار موتور جستجو را سردرگم می‌کند. زیرا این دو کلمه کلیدی یکسان هستند، در واقع کلمه کلیدی دوم، کلمه کلیدی دم بلند همان کلمه کلیدی اول است و هر دو آن‌ها باید به یک مطلب لینک داده شوند.

بنابراین قبل از شروع، صفحات مهم و کلیدی خود را مشخص کنید و تعیین کنید که هرکدام باید برای چه لیستی از اهداف جستجو رتبه بگیرند. و این قانون را در کل وب سایت پیاده سازی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد